Menu

Tryck med bettingtema

I dag blir sporstbetting allt vanligare och varje år tillkommer det bara fler och fler sporter man kan spela pengar på. Inom sportsbetting kan man satsa på allt möjligt, gjorda mål, bästa spelare och mycket annat. Man ser i dag främst reklam för betting på TV eller på nätet men dessa marknadsföringsmetoder är något begränsade. Man når nämligen bara ut till dem som har en TV eller dator och som besöker vissa sajter eller TV-kanaler. Många tycks helt ha glömt bort den gamla konsten att trycka material och reklam.

Sportbetting och Oddsbonusar kan enkelt och effektivt markImage result for Press bettingnadsföras genom att man trycker information om dem på olika saker och ställen. Även ett enskilt idrottslag kan marknadsföras på detta sätt och på så vis kan en potentiell spelare få än mer känsla för laget. Marknadsföring i tryck når ut till väldigt många. Reklamtryck på papper kan delas ut i många svenska brevlådor, medan tryck på t-shirts, kepsar och annat kan visas för flera hundra människor varje dag.

Många casinon och bettingföretag har valt att dela ut just t-shirts med marknadsföring på till nya spelare som väljer att betta där. Då får spelaren något extra, samtidigt som sajten eller företaget får lite mer reklam varje gång spelaren använder tröjan.

Ett tryck som handlar om sportbetting är ofta snyggt utformat och visa ofta upp de mest positiva och bra oddsen på marknaden. Det gör att de som ser trycket blir sugna på att spela. Detta är ett exempel på bra branding. En potentiell kund eller spelare har en tanke om brandet, och en positiv marknadsföringsstrategi kan förstärka det positiva i spelarens tanke och få denne än mer intresserad av att titta närmare på betting av olika slag. Att skapa tryck med tema betting och spel kan alltså vara ett mycket smart val för just marknadsföringen.